De darkness rising-trilogie [review]

by daisy

Book trailer

Ik kocht deze boeken bijna een jaar geleden in een verlaten kringloop winkel. Pas in Spanje kon ik de rust vinden ze ook daadwerkelijk te lezen. Ken jij deze serie al? Ondanks dat deze serie al een tijdje geleden geschreven is wil ik het graag met jullie delen. Vooral omdat het mij best wel bezig heeft gehouden. De boeken eindigen steeds op zo’n spannend moment. Ik kan het dan niet met rust laten en “moet” dan gewoon weten hoe het afloopt… Dit keer was het zo erg dat ik uiteindelijk het ebook van het laatste deel heb gekocht.

De serie gaat over Maya en haar vrienden die in een onderzoeksdorpje wonen genaamd Salmon Creek. Maya is heel erg bezig met de natuur en haalt daar haar energie vandaan. Een gezellig middag aan het water eindigt helaas iets minder gezellig. Maya haar beste vriendinnetje verdrinkt op mysterieuze wijze en komt te overlijden. Dit lijkt echter wel het beginpunt van alle vreemde gebeurtenissen. Zo verschijnen er grote poema’s rondom Maya’s huis en dieren lijken sneller te genezen in haar buurt. Maya staat hier natuurlijk niet alleen in. Ze is goed bevriend met Corey, Rafe en Daniel. Daniel is haar beste vriend, al voelt hij zich niet altijd even op zijn gemak bij bepaalde mensen en dingen.
En dan heb je natuurlijk ook nog die vreemde vlek op Maya’s huid, in de vorm van een pootafdruk…

Meer ga ik lekker niet verklappen want als ik dat doe geef ik te veel spoilers weg van het eerste boek. Het is in ieder geval een hele spannende makkelijk weg te lezen boekenreeks. Dus: ga je nog op vakantie, verveel je je dood of zoek je gewoon iets lekkers om te lezen. Doen! Echt. Het is het waard, dat beloof ik.

You may also like