Selecteer een pagina
Design meets sience

Design meets sience

Design meets sience

Een symposium over de interdisciplinaire samenwerking tussen wetenschappers en ontwerpers. Met als uiteindelijke doel het blikveld van beide partijen te verbreden.

De vormgeving speelt in op die samenwerking door gekke effecten. Zo zijn de stoelen wit als je binnnenkomt, maar als je er een tijdje op hebt gezeten en de stoel warm is, wordt hij paars.

De bedrijfskleding en stoelen zijn bedrukt met hydrochromatische inkt. Het shirt verandert hierdoor van kleur als die persoon zweet. Hetzelfde geld voor de stoel. Iemand met lekkere warme billen laat een leuke vlek achter bij het opstaan! 

Vergeten fruit

Vergeten fruit

vergeten seizoensfruit: de mispel

Er is tegenwoordig een groot aanbod fruit dat er onweerstaanbaar lekker uit ziet: glanzend rode aardbeien of mango’s met een prachtige blush. Al zul je in de supermarkt niet snel seizoensgebonden fruit zoals de mispel tegenkomen. Fruit waarvan ik wil voorkomen dat we het alleen nog in musea kunnen bewonderen. Dus, welkom in de magische wereld van de mispel. Ik hoop dat ik met dit project niet alleen de mispel introduceer, maar ook een nieuwe december traditie in het leven roep!

De mispel is een ontzettend lekker fruitsoort! Je kunt ze plukken na de eerste nachten vorst, je moet mispels wel even laten (rotten) liggen voordat je ze kunt eten. Hoe zachter ze zijn hoe lekkerder! Ze zijn een beetje zoetig van smaak. Super lekker om te verwerken in een taart of likeur, toetjes, jam, compote etc.

Om het fruit opnieuw te introduceren heb ik een mispel cadeau pakket ontworpen met daarin alles over de geschiedenis van de mispel; de draak van Gelre. Maar ook voldoende inspiratie, meteen wat ingredienten om mee aan de slag te gaan en natuurlijk niet te vergeten: mispels om te proeven!

Mortar and Pestle

Mortar and Pestle

Mortar and pestle

Dit project is gericht op mensen die het leuk vinden om te experimenteren in de keuken. Het voordeel van de vijzel en stamper is dat je ongebonden en onafhankelijk bent. Je bent niet meer afhankelijk van de kruiden in je potjes, je kunt creëren wat je zelf wilt, creatief en leuk om samen met vrienden te doen. De doelgroep gaf zelf aan niet veel te weten van de vijzel en stamper. Ze weten wel wat het is maar hoe je het moet gebruiken? Iets dat natuurlijk niet zo heel erg moeilijk is. Maar om de drempel wat minder hoog te maken heb ik deze experience bedacht.

Over de experience

Ik heb een stand ontworpen voor op food-festivals zoals bijvoorbeeld de rollende keukens. Waar men zelf de vijzel eens uit kan proberen, er liggen ingrediënten klaar voor pesto, munt-suiker en guacamole. Het resultaat kan dan uiteraard mee naar huis genomen worden of opgegeten worden als je het bijvoorbeeld inlevert bij de pesto kraam etc…

ODS – Dat doet je goed!

ODS – Dat doet je goed!

Ods – dat doet je goed!

Een logo concept voor ODS sport. Het concept voor dit logo is gefocust op de drie pijlers: beweging, ontspanning en voeding. De juiste balans tussen die drie pijlers is hét recept voor een fit en vitaal leven. Het doet je goed!

Het resultaat is een enthousiast, persoonlijk en dynamisch logo, opgebouwd uit de drie pijlers. Ze zijn vertaald naar geometrische elementen die de basis vormen voor het logo. Hierdoor kunnen er onbeperkt logo-variaties gemaakt worden, zonder dat de herkenbaarheid verdwijnt. Kortom: eindeloos veel mogelijkheden en speelruimte voor zowel digitale uitingen als drukwerk.